"Een heerlijke debuutroman!"

DebbieJ86 11 oktober 2021
Jess is succesvol advocate, op weg om partner te worden bij het kantoor waar ze werkt. Om dat te bereiken werkt ze ook keihard. Haar verloofde Laurent is ook advocaat; ze lijken dan ook het ideale stel. Maar als ze een nieuwe (belangrijke) cliënt krijgt, gaat Jess twijfelen aan haar perfecte leventje. Bovendien ontdekt ze een geheim over het nieuwe vriendje van haar vriendin Lucie, wat zowel hun vriendschap als het liefdesleven van Lucie op het spel zet. Tijd voor Jess om keuzes te maken; wat is er nou echt belangrijk??

*********
Het boek leest echt als een trein! Hoewel de achterflap doet je vermoeden dat het verhaal vooral over Jess gaat. Des te leuker dat ook vriendin Lucie haar eigen verhaallijn heeft. Juist omdat ze niet alleen beste vriendinnen zijn, maar ook nog eens elkaars tegenpolen.

De schrijfstijl is heel prettig; niet te lange hoofdstukken die afwisselend vanuit Jess of Lucie zijn geschreven. Omdat er ook echt stilgestaan wordt bij de gevoelens van Jess en Lucie, ga je ook echt met hen meeleven. Ook de setting van de advocatuur en alles wat daarbij komt kijken is erg leuk (zeker als je daar zoals ik, niet zo veel van af weet!). De ontwikkelingen van de hoofdpersonen vond ik mooi te lezen, met name omdat er echt stilgestaan wordt bij wat er nu belangrijk is in het leven! Thema's als liefde en (vooral) vriendschap komen heel mooi aan bod!

Maar het leukste vond ik wel het einde, daar ga ik jullie niet te veel over vertellen, want dat is leuker om zelf te lezen haha! Maar ik vond het 'weer eens wat anders'  en kijk nu al uit naar het volgende deel om meer te lezen over Jess en Lucie!

Meer recensies van DebbieJ86