Ongeloofwaardig

21 september 2016
Het gebeurt me niet vaak dat ik een boek niet uit lees. Bij IJstweeling van S.K. Tremaine dus wel. Verder dan een derde van dit boek ben ik niet gekomen. Allereerst stoorde ik me fors aan de schrijfstijl van Tremayne. Veel onnodige beschrijvingen waarbij ik al snel merkte dat ik hele stukken tekst al scannend tot mij nam. Wat mij het boek uiteindelijk deed wegleggen was de hopeloze onwaarschijnlijkheid van nagenoeg alle scenes in het (begin van het) boek. Ongetwijfeld had ik het boek uit moeten lezen om deze scenes in het juiste perspectief te kunnen plaatsen maar me hiertoe verleiden is S.K. Tremayne niet gelukt. Toch heeft Tremayne me hongerig gemaakt. Hongerig naar een beter boek.

Meer recensies van