Eind

M het derde deel van de Morten triologie van Anna Levander. In dit boek doet Morten Mathijsen, premier van Nederland er alles aan om zijn spindocter Marijn haar boek over hem niet te laten uitbrengen. Hiermee breekt hij reputaties tijdens zijn retraite in Frankrijk. De vrouwen met gebroken reputaties zinnen op wraak een vormen de tafel van acht. Ze verzinnen een plan, dat Morten niet meer premier van Nederland kan zijn en moet boeten voor zijn daden.

In het laatste deel van de triologie gaat het voornamelijk om de vrouwen en wat zij willen bereiken. Uiteindelijk lijdt dit tot de val van Morten of toch niet? Het boek is een goede afsluiter, maar toch heb ik op de laatste bladzijde niet het gevoel van voldoening. Hoe gaat het verder met iedereen? Net of het eind niet geschreven is. Behalve dat was het een boek die ik met veel plezier heb gelezen en misschien ook wel de beste van de drie boeken van de triologie.

Door de korte hoofdstukken en continu een ander plot blijft het verhaal spannend en niet voorspelbaar, waardoor je wilt blijven lezen. Als het boek een einde had gehad die meer voldoening gaf had het zeker 4 sterren gekregen ipv 3.

Meer recensies van Desiree Domeyer