De (huishoudelijke) hulp

Desiree Domeyer 14 februari 2024
In de hulp van Freida McFadden gaat Millie aan het werkt bij de familie Winchester als inwonende huishoudelijke hulp. Nina Winchester maakt het Millie niet makkelijk, bij het werk wat ze moet doen.

De hulp is een psychologische thriller. Het boek is opgedeeld in drie delen, verdeeld in korte hoofdstukken. Dit maakt dat het boek vlot doorleest en je ook door wilt blijven lezen, maar dit komt ook door de opbouwende spanning.

Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van Millie en Nina. Het eerste deel is in verhouding heel lang en dient als aanloop voor deel 2 en 3. Het eerste deel is nodig voor het plot, het verassende plot die je in het eerste deel niet ziet aankomen. De spanning wordt gedurende het boek opgebouwd en niets lijkt wat het is. Dit maakt het een heel goed boek, die smaakt naar meer. Gelukkig ligt deel 2 dan ook al klaar om te gaan lezen.

Het boek krijgt van mij 5 uit 5 sterren. Het is een spannend boek met een goede opbouw en een verassend plot.

Meer recensies van Desiree Domeyer