Leuk boek, wel voorspelbaar

Desiree Domeyer 16 augustus 2023
Wat jij niet ziet van A.J. Arlidge gaat over de blinde Emma. Ze ontmoet ex-militair Mark en wordt verliefd op hem. Opvallend aan hem is het litteken op zijn gezicht.
Ondertussen loopt er in de stad iemand rond die gruwelijke inbraken doet. De politie heeft één aanknopingspunten, een litteken op het gezicht.
Is dit toeval?

Wat jij niet ziet is uitgekomen voor de spannende boekenweek. Het is een thriller in ongeveer 90 pagina's. Het is een spannend verhaal, waarin je de angst van de stad kunt voelen voor de nightstalker. Aan de andere kant voel je de blijdschap van Emma, nu ze een vriend heeft. Toch voel je bij haar ook steeds meer onzekerheid. In het korte verhaal heeft de schrijver dit goed naar voren kunnen brengen.

Het plot daarentegen was erg voorspelbaar. Ergens had ik tijdens het lezen gehoopt dat het anders zou zijn.

De schrijfstijl is vlot en prettig. Maakt dat het boek makkelijk doorleest en het is net spannend genoeg om door te willen blijven lezen.

Al bij al een prima boek, maar door en te voorspelbaar plot krijgt het boek van mij 3 sterren.

Meer recensies van Desiree Domeyer