Politieke thriller?

Desiree Domeyer 19 april 2020
Het eerste boek van de Morten triologie. Een boek over de ambitieuze politicus Morten Mathijsen die een grote kans maakt om verkiezingen dat jaar te overwinnen met zijn partij de nieuwe liberalen. Morten is de tweede man in de partij en wil de leider worden. Hiervoor krijgt hij hulp van Evelien Bax, de briljante politiek assistent. Daarnaast is er iets in het verleden van Morton gebeurt wat nu roet in het eten kan gooien.

Het boek wordt aangeschreven als politieke thriller. Politiek genoeg in het boek, maar een echte thriller wil ik het niet noemen. Er zijn elementen in het verhaal die maken dat je nieuwsgierig wordt en verder wil lezen, maar echt spanning voel ik niet met het lezen van dit boek. Politiek daarin tegen wordt uitgebreid beschreven, een kijkje achter de schermen van politiek Den Haag.

De schrijfstijl is prettig en lees vlug door, ondanks soms het stuggere leeswerk ivm de politieke stukken die worden beschreven. Het verhaal wordt voornamelijk vertelt vanuit het perspectief van Morton en Marijn, Marijn is een schrijfster die een boek wil schrijven over Morton. In het begin vond ik dit wat lastig lezen, maar door het boek heen werd dit makkelijker en kwamen de twee perspectieven samen.

Is dit het beste wat ik heb gelezen? Zeker niet, maar Ik ben benieuwd naar de twee vervolg delen, want mijn nieuwsgierigheid is gewekt voor het vervolg.

Meer recensies van Desiree Domeyer