Desiree Domeyer 21 april 2014
Het leven van de succesvolle zakenvrouw Tess Clement wordt getekend door een diepgeheim. Wanneer haar moeder overlijdt en haar met een jongere vriendin van door gaat, weerhoudt niets Tess er nog van om de confrontatie aan te gaan en haar grote jeugdliefde op te zoeken. Ze vertrekt naar Zuid-Frankrijk. Maar...het dorp Mosset blijkt nog steeds in de ban van een serie raadselachtige verdwijningen van een vrouw. Dit boek is een echt een heel goed boek. Het is origineel doordat het zich in Frankrijk afspeelt en de kleine stukje Franse tekst in het boek maakt het hierdoor levendiger. Daarbij het weerbericht boven elk hoofdstuk is erg goed gevonden en ben ik nog niet eerder tegengekomen. De personages in het boek zijn erg goed uitgewerkt. Van Tess weet je precies hoe zij zich voelt en hoe zij denkt en zo merk je ook dat Tess en sterkte vrouw is die veel aandurft en ook veel aankan en dat merk je ook aan de beslissingen die zij neemt. De andere personage zijn ook erg goed uitgewerkt en van hun weet je ook vrij veel. De plot in dit boek is zeer goed vanaf het eerste hoofdstuk vraag je je af wie zit er in het Chateau en wat weet die nou allemaal. Dat wordt pas duidelijk ergens aan het eind van het boek en dat gaat het boek ook in een rap tempo verder en is het alleen nog maar spanning. Tess komt ook steeds meer te weten naar aanleiding van de verschillende vermissingen dit onder andere door de geschiedenis van Mosset die zeer goed beschreven is. Het boek is vlot geschreven. Het boek bevalt veel spanning die wordt afgewisseld met normale stukken. Het is een heel goed debuutboek waar ik zeer enthousiast over ben ik ben benieuwd naar meer.

Meer recensies van Desiree Domeyer