Boven verwachting

Desiree Domeyer 14 september 2019
Zonnemeisjes een boek die naar de titel en de cover een vrolijk en luchtig boek is en zo begon ik ook aan dit boek. Al gauw blijkt dat er heftige thema's in het boek zitten verwerkt als; dood, suïcide, rouw, jaloezie, onzekerheid en relaties. De hoofdpersonage Kitty heeft in het verleden de plotseling dood van haar zusje moeten verwerken, nadat ze suïcide heeft gepleegd. Ondanks dat ze jaloers was op haar zusje wat haar onzeker maakte kon ze dit niet goed verwerken. Wat waarschijnlijk ook heeft meegespeeld is hoe haar ouders hiermee omgingen ten opzichte van de hoofdpersonage. De hoofdpersonage Kitty is goed uitgewerkt, waardoor bepaalde keuzes duidelijk zijn. De andere personages worden minder uitgewerkt, maar dat is ook niet nodig in dit boek.
De zware thema's worden op een vlotte en luchtige manier geschreven, wat maakt dat je het boek vlot kunt doorlezen. Daarnaast maakt de schrijfster gebruik van flashback, wat maakt dat het boek meer dimensies krijgt en het meer spanning geeft. Hierdoor blijf je van begin tot eind geboeid. Het enige is dat in het begin van het boek het soms nog lastig was te herkennen wat heden en flashbacks zijn. Dit kwam door de vlotte schrijfwijze. Hoe verder het boek vorderde hoe minder problemen hiermee waren.

Concluderend is zonnemeisjes een boek met zware thema's op een vlot geschreven wijze, wat maakt dat het boek je van begin tot eind vasthoudt en je raakt.

Meer recensies van Desiree Domeyer