Een aangrijpende ontvoeringszaak

Desirée 22 maart 2024
In 2003 wordt de 11-jarige Lusanne van der Gun wordt op weg naar school door een man ontvoerd voor losgeld. Na drie dagen wordt ze vrijgelaten en herenigd met haar ouders. De 63-jarige ontvoerder wordt opgepakt en veroordeeld.

Niek van der Oord is journalist en hij beschrijft wat er tijdens en na de ontvoering is gebeurd. Ook blikt hij tien jaar later terug met betrokken.

Een aangrijpende en onwerkelijk verhaal over de ontvoering van Lusanne.

Het boek begint met een interessant voorwoord van Peter R. de Vries. Hierdoor wordt je nieuwsgierigheid gewekt en wil je verder lezen.

Het verhaal is duidelijk en waarheidsgetrouw. De toevoeging van veel foto’s en grote delen van het verhoor versterken het beeld van de ontvoeringszaak.

Ook staan de gesprekken tussen de politie en Lusanne in het boek. Zulke verhoren lijken mij best ingrijpend voor een jong meisje, maar ze komt heel erg dapper over.

Op het einde van het boek wordt tien jaar na de ontvoering teruggeblikt met betrokken. Het is fijn om te weten dat Lusanne haar leven weer heeft opgepakt.

Op de omslag van het boek staat een foto van Lusanne en een foto van haar fiets die tegen de boom is gezet op de plek waar ze is ontvoerd.

Meer recensies van Desirée