Leerzaam

Desirée 22 november 2019
Prof.dr. Roos Vonk is hoogleraar Sociale Psychologie. In dit boek worden door haar menselijke gebreken besproken in veel verschillende situaties. Roos Vonk legt uit dat onze illusies over ons zelf niet juist zijn.

De onderwerpen die onder andere worden behandeld zijn: liegen, betweters, gevoeligheden, verleiding, vrijheid en machtig denken.

Een fijn boek met 66 korte overzichtelijke hoofdstukken. Deze hoofdstukken lees je zo weg en geven je ruimte om na te denken, totdat je aan het volgende hoofdstuk begint.

De situaties worden uitgelegd aan de hand van herkenbare voorbeelden.

Dit boek heeft mij laten inzien hoe mensen denken en hoe ik hier zelf ook een aandeel in heb. Genoeg stof om in de praktijk toe te passen of om mensen te observeren.

Meer recensies van Desirée