Ieder mens is anders

Detty 05 april 2018
Na Mattias vind ik een prachtig boek. Op een dag vertrekt Mattias en komt niet terug. In acht verhalen verteld de schrijver wat dat met de achterblijvers doet. Amber zijn vriendin verteld het eerste verhaal en daaruit blijkt dat Mattias er niet meer is .Verder komen onder anderen zijn moeder en grootouders en zijn beste vriend aan het woord maar pas in de laatste twee hoofdstukken verteld de schrijver wat er eigenlijk is gebeurt en wie Mattias eigenlijk was. Doordat elk hoofdstuk het verhaal is van een andere persoon leren we hoe verschillend het verlies voor elke persoon is en hoe verschillend er op gereageerd en mee omgegaan wordt. Door alle verhalen te lezen krijg je een beeld van wie Mattias in werkelijkheid was en wat ze missen in het dagelijkse leven nu Mattias er niet meer is. Dat maakte het ook dat ik bleef lezen en niet eerder rustig was totdat ik het boek uit had. Nog niet eerder had ik een boek gelezen van Peter Zantingh maar door dit boek ben ik nieuwsgierig naar zijn andere boeken. “Een uur en achttien minuten” (2011) en “De eerste maandag van de maand”(2014)

Meer recensies van Detty