Between

Diana Lensen 28 juni 2019 Boekverkoper
Ik had even een boek nodig om af te schakelen van mijn boekenkater, toen kwam ik deze tegen. De achterkant trok me meteen.

Je volgt Liz die wakker wordt tijdens haar verjaardagsfeestje op de boot van haar ouders. Al haar vrienden liggen compleet K.O. en ze krijgt niemand wakker. Dus besluit ze om naar buiten te lopen. Hier wacht haar een afschuwelijke vondst die alles wat ze dacht te weten over wie ze is onzeker maakt.
Samen met Alex, een jongen op haar school die een jaar geleden door een auto is geschept, probeert ze zich te herinneren wat er die nacht op de boot precies is gebeurd. Beetje bij beetje komen de herinneringen terug en blijkt Liz helemaal niet de persoon te zijn die ze dacht dat ze is.

Het boek leest zich lekker weg en heeft een vlotte schrijfstijl. Het is een boek dat geschreven is over een tiener, en daardoor ook deels voor tieners. het paranormale vleugje wist me geboeid te houden, evenals de mooi verworven verhaallijnen van Liz en Alex. Het einde is ontroerend en maakt het een mooie afsluituiting van een zoektocht door herinneringen.

Meer recensies van Diana Lensen