Het insituut

Diana Lensen 05 november 2019 Boekverkoper
Na lang wikken en wegen, zoals dat bij mij altijd gaat met een "King" ,ben ik toch wel enthousiast begonnen.

Je volgt Tim, die op het punt staat een vlucht te laten gaan en te gaan liften. Een beslissing die een ingrijpend effect heeft op zijn toekomst. Eenmaal lekker ingelezen over het doen en laten van Tim, springt het boek over op Luke, de hoofdpersoon van het verhaal.

Hier moest ik weer even een aantal bladzijdes wennen, maar je zit al snel in het hoofd van Luke. Luke maakt in het instituut vanalles mee en komt er gaandeweg achter dat zijn thuis er niet meer is. Zijn vrienden hier in het insituut zijn alles wat hij nog heeft.

Richting het einde van het boek treffen Tim en Luke elkaar. Ik moet eerlijk bekennen dat ik Tim al vergeten was door alle horror die Luke overkomt.

Het boek nadert dan ook een spannende ontknoping waar ik persoonlijk iets meer van had verwacht. Maar al met al doet het niet onder aan het geheel van het boek.

Conclussie: Een heerlijke King zoals we ze van hem gewend zijn!

Meer recensies van Diana Lensen