Akelig goed

Diana Lensen 16 augustus 2019 Boekverkoper
Nadat ik hier op Hebban al meerdere lezers hoorde die erg enthousiast waren over dit boek besloot ik deze maar omhoog te schuiven op mijn leesplank. In Juli al begonnen, maar tijdens mijn vakantie deze heftige Thriller toch even moeten inruilen voor een stel tijdschriften, want ja Ane Riel zuigt je echt in dit verhaal.

Je stapt in het leven van de familie Haarder. Je bekijkt de wereld deels door de ogen van de 6-jarige Liv, die opgroeit in een liefdevol gezin dat steeds verder zakt in de waanzin. Vader Jens is door alle gebeurtenissen uit zijn verleden en recent verleden langzaam aan het wegglippen van de realiteit. Hij doet dan ook echt alles in zijn macht om zijn liefdevol gezin te beschermen. Maar hoe ver kan een vader gaan?

Hoe dan ook pakt dit boek meteen vanaf de allereerste zin. En het blijft je pakken, ook lang nadat je de allerlaatste zin hebt gelezen. Deze laatste zin is immers net zo sterk als de eerste zin. En dat waar de kracht van dit boek zit. Hoe bizar alle gebeurtenissen ook zijn, je hebt compassie en begrip voor dit gezin en soms lijkt het zelfs ''normaal''. Totdat je jezelf weer uit het verhaal rukt en gaat nadenken. Want dit boek laat je niet los. De schrijfstijl is zo bizar goed. het leest zo lekker weg, je voelt jezelf onderdeel van dit gezin. Met een traan en een lach, een rilling en kippenvel heb ik van dit boek genoten. Ik kan dan ook niet meer dan dit boek aanraden aan iedereen!

Maar wees gewaarschuwd als je eraan begint, dit boek grijpt je aan je strot en verstikt je bladzijde voor bladzijde...

Meer recensies van Diana Lensen