Diane Kooistra 06 december 2019
Daar ga je weer eens lekker voor zitten, een verhalenbundel vol spannende verhalen. De verhalen gaan over gewone mensen zoals jij en ik. Heel herkenbaar en vaak ook allerdaags. Zoals een moeder die nachtdienst draait en haar kinderen alleen laat of een bemoeizuchtige buurvrouw die een taart komt brengen maar eigenlijk achter de deur wil kijken. Of zaken die mensen overkomen en waar ze weinig aan kunnen doen. Het zou iedereen kunnen overkomen.

Er geldt een waarschuwing, als je er eenmaal aan begint kun je niet meer stoppen. Deze bundel is verfrissend, afwisselend door de verschillende schrijfstijlen en je proeft een sfeer van zin in schrijven en het plezier van schrijven en lezen. De verhalen zijn kort en krachtig geschreven en sommigen lijken een begin te vormen van een spannend boek. Leuk om te zien wat de auteurs met het thema hebben gedaan en hoe ieder dat op zijn of haar eigen manier heeft ingevuld. Wie weet welke spannende boeken er nog uit voort zullen komen. Ik heb het eerder zien gebeuren na verhalenwedstrijden…..

Het was extra leuk om bekende namen tegen te komen en dan heb ik het niet alleen over de al bekende schrijvers maar ook collega recensenten die de gok hebben gewaagd en in deze bundel terechtkwamen.

Kortom, dood door onschuld is een leuke, afwisselende en verfrissende bundel met spannende verhalen waarin je blijft lezen.

Meer recensies van Diane Kooistra