Mooi derde deel met een heel eigen verhaal en personages.

Diane Kooistra 24 maart 2024
Sarah Bennett is een Amerikaanse auteur die al een behoorlijk aantal titels op haar naam heeft staan. Hieronder vallen zgn Stand alone boeken zoals verschillende series zoals Butterfly Cove en Mermaids point. Deze series zijn in het Nederlands vertaald.

“Laten we eens afwachten hoe we over dit alles denken in het harde daglicht, oké?”

Ivy’s leven staat behoorlijk op de kop na recente gebeurtenissen en ze probeert de draad weer op te pakken. Haar leven stond namelijk de afgelopen jaren in de pauze stand en nu kan ze haar droom waarmaken. Helaas wordt de boekenwinkel die ze op het oog had aan iemand anders verkocht, aan Alex die ook een nieuwe start wil maken.
Ze kennen elkaar al en besluiten er samen voor te gaan, als zakenpartners dan, maar dan komt er iemand in de winkel die een geheim van Alex vertelt en weet Ivy niet meer wie ze kan vertrouwen.

Met dit derde deel keert de lezer weer terug naar Mermaids point. Na de gebeurtenissen uit de andere twee delen lijkt de rust weergekeerd. Ivy merkt dat het fijn is om op een plek te wonen waar mensen elkaar kennen maar ondervindt ook de nadelen hiervan, de roddels blijven nooit lang op een plek. Het is een mooi vervolg op deze serie met een uniek en eigen verhaal. Oude personages zijn wel aanwezig maar het draait om Ivy en Alex.

Bennett heeft weer een mooie roman neergezet waarbij de lezer wordt uitgenodigd om mee te leven met de belevenissen van enkele bewoners van dit bijzondere dorpje aan de kust. Kleine terugblikken zorgen ervoor dat er mooie herinneringen zijn aan de vorige delen van deze serie maar dit deel is prima los te lezen van de andere twee delen.

Wat wel opvalt is dat de dialogen soms erg lang en uitgebreid zijn en er wordt veel bij geschreven waardoor het geen vlot verhaal is geworden. Afdwalen is het risico.
Maar de romantiek voert de boventoon en door onderwerpen toe te voegen als rouw en verlies, opnieuw beginnen, gemeenschapsgevoel en vriendschap en hierin de juiste dosering te hanteren is het een mooi derde deel om te lezen. Omdat ook het effect van roddels en jaloezie ter sprake komen wordt het een verhaal waarbij de lezer ook na gaat denken wat hij/zij zou doen in deze situatie.
Pas op het aller laatst wordt de afloop van dit verhaal duidelijk en er zit dus een heel mooi stukje spanning in waarin de lezer zich af zal vragen of het echt nog wel goed zal komen,

Meer recensies van Diane Kooistra