Emma houdt het spannend want deze relatie gaat niet over rozen....

Linde gaat op vakantie naar haar grote liefde Sverre, het wordt echter geen romantische week zoals ze van tevoren bedacht had. Sverre worstelt met spoken uit het verleden en kijkt anders naar de toekomst dan Linde. Dat botst. Er zijn wel romantische intieme momenten maar zodra Linde iets vraagt klapt hij dicht.

Linde is dezelfde persoon gebleven als de vrouw in deel 1 die kiest voor de ware liefde, Sverre lijkt juist anders. De lezer vraagt zich af of dit toekomst heeft…..Emma Zegers laat je lang in spanning over de relatie tussen hun twee want die gaat niet bepaald over rozen.
De twijfels en onzekerheid van Linde maken van haar geen gemakkelijke personage en het gedrag van Sverre haalt soms het bloed onder je nagels vandaan. Gelukkig staan er enkele vrienden om hun heen die helpen waar ze kunnen omdat zij wel zien wat Sverre en Linde kwijt zijn geraakt. Als dan iemand uit het verleden van Linde haar weer aan het twijfelen brengt denk je als lezer soms echt dat het nooit een happy end zal worden……doorlezen dus!
Emma Zegers heeft een mooie, soms een beetje drukke schrijfstijl. Ze wil gewoon heel graag het hele verhaal vertellen. Ze houdt de lezer bij de lesen geeft op de juiste momenten informatie waardoor je nieuwsgierig wordt naar de rest van het verhaal. Ik vond de tegenstellingen van Lindes leven in Nederland en in Noorwegen erg mooi om te zien.
Het is een mooi verhaal om gelezen te hebben en het roept om een vervolg want ik denk dat deze relatie nog niet alle hobbels heeft gehad.

Meer recensies van Diane Kooistra