Hartverwarmend en ontroerend

Dini van Heumen 10 juni 2021
Beth Morrey was televisieproducent voor ze zich volledig toelegde op het schrijven.
Een tweede kans voor Missy is haar debuut, dat de shortlist haalde van de Grazia-Orange First Chapter Prize en een Sunday Times bestseller werd.

In een tweede kans voor Missy volgen we de negenenzeventigjarige Engelse Missy Carmichael.
Haar man Leo is er niet meer en nu woont ze eenzaam en alleen in een enorm groot en stil huis.
Haar zoon, schoondochter en kleinzoon wonen in Australië en met haar dochter heeft ze door een ruzie nog weinig contact.
Missy is een oude zuurpruim geworden.
Dan ontmoet ze in het park twee vrouwen en een kind, deze ontmoeting zorgt voor een ommekeer in haar leven.
Een tweede kans maar dan moet ze die ook wel grijpen.

Het verhaal wordt geschreven vanuit Missy in de ik-vorm en langzamerhand door middel van flashbacks krijgen we beter inzicht in het personage Missy en waardoor ze zo geworden is.
De auteur weet de personages heel goed neer te zetten en vind je Missy in het begin van het boek nog een irritante zuurpruim, naarmate je verder komt in het boek verandert dat en sluit je haar in je hart.
Ook oppashond Bobby die haar intrede doet zorgt voor vertedering in het boek.
Mooie citaten en humor komen voorbij, waardoor het een heerlijk en hartverwarmend boek is om te lezen.
‘Een ode aan de vriendschap, Ontroerend’ was de quote van The Sunday Times en daar kan ik het volledig mee eens zijn.

Met dank aan uitgeverij Ambo/Anthos voor het vooruitexemplaar.

Meer recensies van Dini van Heumen