Veelbelovend debuut.

Dini van Heumen 05 december 2019
Nina Verheij (1984) studeerde Nederlands aan de Universiteit Leiden. Ze verdeelt haar tijd tussen schrijven en het verzorgen van online schrijfcursussen. Daarnaast is ze actief als copywriter en online marketeer, Ze woont sinds 2011 in Haarlem.

In Fatale keuzes volgen we Emily die studente criminologie is en als politie-stagiaire aan de slag gaat.
Emily woont samen met Lisa en Jurre in een studentenhuis in Leiden.
Lisa heeft al 20 jaar geen contact meer met haar criminele vader die een contactverbod heeft.
Emily die inzage heeft tot zijn dossier speelt Lisa zijn telefoonnummer door.
Wanneer er een dramatische gebeurtenis plaatsvindt gaat Emily gebukt onder schuldgevoelens.
Ze spit een oud dossier door en hoe dieper ze dat doet, hoe meer geheimen ze ontrafelt die met haar leven te maken heeft.
Ook haar keuzes hebben zware consequenties.

Nina Verheij heeft een makkelijke en vlotte schrijfstijl en heeft het zichzelf niet makkelijk gemaakt met dit boek door de vele tijdsprongen die voortdurend plaatsvinden.
Het klopt wel allemaal, dat is erg knap ook bedacht en verwerkt, maar ik denk dat het voor veel lezers als verwarrend wordt ervaren.
Ik vind het ook iets teveel gebeuren, doordat de hoofdstukken al erg kort zijn en dan weer een tijdsprong werd er wat mij betreft wat ingeleverd aan spanning.
Ook vond ik dat dit boek wel dunner had gekund en ik ben echt een liefhebber van dikke pillen maar nu werd het wat langdradig allemaal.
Daarentegen heeft ze de personages voortreffelijk neergezet. Met name Emily werd erg goed uitgediept.
Het wordt ook allemaal erg geloofwaardig neergezet, daar is Nina goed in geslaagd.
Dit is slechts een debuut en ik vind het boek zeker niet slecht en ik ben erg benieuwd wat Nina nog meer voor ons in petto heeft.
Dat ze schrijven kan bewijst ze wel met Fatale keuzes.
Ik blijf de auteur zeker volgen en ik waardeer Fatale keuzes met 3*

Meer recensies van Dini van Heumen