Dit is een thriller zoals een thriller hoort te zijn

Dini van Heumen 24 november 2021
Chris Carter is geboren in Brazilië en groeide op in de Verenigde Staten.
Hij studeerde psychologie en bestudeerde in zijn baan als forensisch psycholoog geruime tijd het gedrag van criminelen.
Tegenwoordig is hij fulltimeschrijver.
Zijn reeks rondom profiler Robert Hunter wordt in meer dan twintig landen uitgegeven.

Op de traptreden van een kerkaltaar wordt het bloederige lichaam van een priester gevonden.
In zijn bovenlichaam is het cijfer drie gekerfd.
Terwijl eerst nog gedacht wordt aan een rituele moord wordt het nadat er meer lichamen zijn gevonden duidelijk dat ze het in een andere hoek moeten zoeken.
De slachtoffers lijken geconfronteerd te zijn met hun ergste nachtmerries die schijnbaar bekend waren bij de moordenaar.
Profiler en rechercheur Robert Hunter en zijn partner Carlos Garcia moeten op zoek naar de moordenaar en deze proberen te stoppen voor er nog meer slachtoffers zullen vallen.

Gezicht van het kwaad is het tweede deel van de reeks rondom profiler Robert Hunter.
De Nederlandse titel past wel bij het eerste deel in de reeks, Handtekening van het kwaad.
In dit deel worden de sympathieke hoofdpersonages van deel 1, Robert Hunter en Carlos Garcia wat meer uitgediept waardoor we ze wat beter leren kennen.
Door de korte hoofdstukken die soms ook gewoon doorliepen, maar dat was iets dat ik niet als storend heb ervaren, las het boek erg snel.
En wat een geweldig goed opgebouwd plot en de nodige plottwists zitten in dit tweede deel.
Een boek dat je niet kunt wegleggen.
In Handtekening van het kwaad had ik al een vermoeden wie de dader was maar in dit deel dus niet.
Twee verhaallijnen waarvan het pas vrij laat duidelijk wordt wat ze met elkaar te maken hebben.
Dit is een thriller zoals een thriller hoort te zijn, wel erg gruwelijk en beeldend geschreven, dus niet voor tere zieltjes.
Maar wat een heerlijke reeks.
De auteur heeft er al elf geschreven en hopelijk worden ze allemaal vertaald.
Kom maar op met dat derde deel.
Ik waardeer Gezicht van het kwaad met 4,5*

Met dank aan de leesclub Harpers Boekenclub Thrillers en uitgeverij HarperCollins voor het verstrekken van het leesexemplaar.

Meer recensies van Dini van Heumen