Een spannende thriller.

Dini van Heumen 31 juli 2019
Jacqueline Coppens (1955) behoorde met haar thrillerdebuut Evenwicht tot de drie kanshebbers voor de Coffee Company Book Award. Ze ontving nominaties en prijzen voor haar korte thrillerverhalen en publiceerde in diverse bundels. Voor de Boekenkrant en Hebban.nl recenseert ze thrillers, is columnist/schrijver bij Diabc en heeft een eigen tekstbureau.

Het dochtertje van Esmee en Arend en zusje van Xander, Vera verdween vier jaar geleden uit de achtertuin.
Wanneer er weer een kind vermist raakt en een vermist kind opduikt, denkt Esmee dat er een verband is tussen de verdwijningen.
Sinds de verdwijning van Vera heeft ze online een weblog om haar verdriet een plekje te geven.
Online heeft ze ook contact met een onderzoeksjournalist waar ze alle hoop op heeft bevestigd, maar is deze wel te vertrouwen en klopt het wel, dat hij Vera weer thuis kan brengen?

In Omdat ik je mis volgen we twee tijdlijnen, die van Esmee en haar gezin in het heden en die van een onbekende jongen die start in het verleden.
Wat deze twee tijdlijnen met elkaar te maken hebben wordt pas later duidelijk.
Doordat Jacqueline Coppens een heerlijke vlotte, makkelijke en eenvoudige schrijfstijl heeft leest ook het verhaal erg vlot.
De personages worden ook heel goed uitgewerkt door de auteur.
Door de goed gedoseerde spanning kun je het boek moeilijk opzij leggen en lees je het in een paar uurtjes uit.
Een schitterende mooie plottwist maakt het plaatje compleet.
Dit is gewoon een thriller zoals een thriller hoort te zijn.
Dus: Een spannende thriller met goed uitgewerkte personages die je in een adem uitleest en daarom van mij 4* krijgt.

Meer recensies van Dini van Heumen