Heftig en spannend

Mariska Overman schreef eerder Hoofdzaak en Voltooid. Voltooid ontving 4* in de VN-thrillergids.
Verdoemd is de derde thriller waarin Isabel Dieudonné een hoofdrol speelt.
Recent schreef Mariska de feelgoodmysterie, Het geheim van Grace.
Mariska is samen met haar man eigenaar van Bureau MORBidee dat de dood bespreekbaar maakt.

Dit derde deel begint met een korte samenvatting van de voorgaande 2 boeken. Dit is altijd fijn om je geheugen weer wat op te frissen, en dat zouden meer auteurs moeten doen met series/reeksen naar mijn idee.
Isabel Dieudonné, voormalig rechercheur en specialist postmortale zorg onderzoekt de zelfdodingen in korte tijd van drie jongeren,
Ze vertrouwt het niet helemaal en heeft het idee dat er meer achter steekt.

Het boek wordt onderverdeeld in drie gedeeltes en dat weer in het toen en het nu, dat steeds vermeld wordt met een datum, zodat het duidelijk blijft.
In het toen volgen we de vrienden Sara, Jelte en Daan, die elkaar leerden kennen in een coffeeshop, en in het nu volgen we Isabel en haar onderzoek.
Uiteindelijk komen die twee verhaallijnen samen.
De hoofdstukken zijn afwisselend kort en dan weer wat lang.
Een verhaal dat weer leest als een trein zoals we van Mariska Overman gewend zijn met een langzaam opbouwende spanning.
En een goed plot dat ze weer neerzet en dit keer met een heftig thema, namelijk zelfdoding.
Na afloop heb je maar één vraag, wanneer komt deel 4?
Ik blijf fan en waardeer dit deel met 4*

Meer recensies van Dini van Heumen