Een vrouwenarts op de vlucht

Dirk 24 juni 2020
Van het westelijk front geen nieuws was een top boek van deze schrijver. Dit heeft me een beetje ontgoocheld. Liefhebbers van het vertellen in mooie zinnen zullen het dan weer uniek vinden. Het verhaal op zich is aangenaam te lezen maar er wordt te veel uitgeweid in dit boek. Met 110 bladzijden minder zou het verhaal even goed zijn vertelt. Het gaat hier over een vrouwenarts die door de Gestapo zwaar wordt gefolterd, nadien ontsnapt hij alsnog naar Frankrijk. In de illegaliteit kan hij zijn beroep alsnog kan uitoefenen., om wat inkomsten te genereren. Hij vindt slaapplaats in obscure hotelletjes.. Voor zijn operaties bij vrouwen wordt hij schaamteloos uitgebuit door zijn confraters. Ondertussen ontmoet hij een vrouw en die relatie wordt te uitbundig beschreven. De man die hem folterde komt hij toevallig in Parijs tegen en het gevolg van deze ontmoeting moet u maar zelf lezen.

Meer recensies van Dirk