Complex Europa.

Dirk 03 december 2022
Vooreerst wil ik benadrukken dat ik voor het lezen van dit boek weinig over Europa wist te vertellen. Via de reguliere media volgde ik wel zo het een en ander, maar meer ook niet. Dit zeer toegankelijke boek heeft me meteen verrast. Laat u niet afschrikken door de 600 bladzijden, die niet echt volgeschreven zijn. Deze twee zaken maken dat u snel de volgende bladzijde bereikt. De schrijver hanteert hier een zekere eenvoud in zijn opmerkingen en daardoor is er nergens reden om af te haken. De aanzet tot het Europa dat we vandaag kennen begint al in feite in 1948 en gaat nog altijd verder. In totaal zijn er 32 hoofdstukken die elk een ander onderwerp aansnijden maar ook een zekere verbinding laat zien hoe het verder evolueert tot het Europa dat we vandaag kennen. Stap voor stap schrijden we verder. Op het eind geeft de schrijver ook een klare kijk tot de lezer over de totstandkoming van de Brexit en zijn gevolgen. Hoe het zal eindigen is koffiedik kijken, zeker nu wat er gaande is in Oekraïne.

Meer recensies van Dirk