Teleurstellend.

e-reader 24 september 2015
Na Wat Verborgen Is en De Discipel verwacht je veel. Behoorlijk veel. En dan gebeurt het toch: de speld valt, het bobijntje blijkt afgerold en een stuk rode draad blijft over. Het is dan wel meteen duidelijk hoe dun die draad is. Zonder het thrilleraspect vervalt het boek in een banaal verhaal over een onhebbelijk forensisch psycholoog aan wiens beslommeringen je je zodanig gaat storen dat je nog net de samenvatting op het internet wil lezen. Gesteld dat iemand uit zuiver altruïsme andermans leed zou willen verzachten. Het boek is saai, traag en er gebeurt helemaal niets. Hier en daar schieten de schrijvers even wakker maar er wordt tot de laatste pagina gewacht om een enkele verwachting in te lossen. Hjorth en Rosenfeldt nemen hier toch een risico. Maar een e-reader als onderzetter gebruiker is niet verstandig en dus gaan we dat ook niet doen.

Meer recensies van e-reader