How The World Thinks

EenGeitje 09 januari 2021
De auteur weet met het boek in het begin al een onderscheid te maken tussen de westerse interpretatie van filosofie, en hoe deze in andere landen leeft. Per filosofisch thema vergelijkt hij de westerse insteek met die van veelal Indiase, Chinese en Japanse. Af-en-toe worden ook midden-oosterse en bij uitzondering Afrikaanse inzichten gegeven. Het boek blinkt daarbij bij een aantal thema's echt uit, waar thema's helder besproken worden en het makkelijk wegleest. Helaas zijn een aantal thema's erg lastig om doorheen te komen.
Wat mij het meest bijbleef, is Baggini's beschrijving van de interpretatie van het individu. Deze is toepasselijk en wordt begrijpelijk uitgelegd.

Meer recensies van EenGeitje