Lezersrecensie
Warrige samenhang van losse tips; zitten wel wat goede tussen.
Marketingboeken verjaren snel. Er komt een nieuw medium, je doelgroep verplaatst zich; je concurrenten verplaatsen zich en vervolgens is er advertising overload. Dit (en nog veel meer factoren) zorgen ervoor dat boeken van 10 jaar geleden bijna niet meer bruikbaar zijn.
Dit boek kwam uit vóór de dot-com bubbel. Het thema luidt duidelijk: 'gebruik dit voor servicemarketing'. Als je je in kan beelden hoe big-business Amerikanen in de jaren '90 klonken, dan snap je ook hoe het boek leest. De structuur is een hoop korte tips, aan elkaar gerijgd binnen een vaak losjes overkoepelend thema. Het zit vol met ongenuanceerde, gewaagde adviezen. "Every act is a marketing act. Make every employee a marketing person." of "act like a shark, keep moving."
Er staan echter wel een paar goede tips in. Zo schrijft Beckwith over de Fallacy of Perfection een interessant punt; of geeft het aan dat je klant vaak geen mogelijkheid heeft je service te vergelijken, geen kennis heeft van de service of niet eens weet dat hij/zij het nodig heeft.
Wat dat betreft zitten er echt wel wat pareltjes in. Persoonlijk was ik meer op zoek naar een gestructureerd boek om de juiste principes te leren kennen; ik heb eigenlijk honderden losse tips doorgelezen, waarvan slechts een paar zijn blijven hangen.
Dit boek kwam uit vóór de dot-com bubbel. Het thema luidt duidelijk: 'gebruik dit voor servicemarketing'. Als je je in kan beelden hoe big-business Amerikanen in de jaren '90 klonken, dan snap je ook hoe het boek leest. De structuur is een hoop korte tips, aan elkaar gerijgd binnen een vaak losjes overkoepelend thema. Het zit vol met ongenuanceerde, gewaagde adviezen. "Every act is a marketing act. Make every employee a marketing person." of "act like a shark, keep moving."
Er staan echter wel een paar goede tips in. Zo schrijft Beckwith over de Fallacy of Perfection een interessant punt; of geeft het aan dat je klant vaak geen mogelijkheid heeft je service te vergelijken, geen kennis heeft van de service of niet eens weet dat hij/zij het nodig heeft.
Wat dat betreft zitten er echt wel wat pareltjes in. Persoonlijk was ik meer op zoek naar een gestructureerd boek om de juiste principes te leren kennen; ik heb eigenlijk honderden losse tips doorgelezen, waarvan slechts een paar zijn blijven hangen.
1
Reageer op deze recensie