De lekkende boot

Elbert Grift 05 januari 2020
Epi Brons , waarover dit boek gaat is de directeur van een tegelfabriek en een naar macht hunkerende voorzitter van de zieltogende voetbalvereniging (BVO)Bandstad '83 dat in echt slecht weer verkeert.
De corrupte voorzitter doet alles om het tij te keren, hij heeft 2 rasvoetballers in dienst genomen en bovendien Johan Cruyff als trainer weten te strikken, zijn hengeltocht naar een speler van Monaco mislukt al heeft hij wel van zwart geld een mooie boot weten te bemachtigen om indruk te maken, het blijkt allemaal weggegooid geld, ook Cruyff kan de ploeg niet uit het slop trekken, als de FIOD op bezoek komt lijkt het einde pas echt in zicht.
Een kort verhaal met veel bijtende humor en een knipoog kijk op de huidige voetbalwereld, waar veel rake momenten in stonden waar ik erg om gelachen heb.

Meer recensies van Elbert Grift