Het stoerste sprookje ooit!

Aster woont met haar vader, haar ijdele stiefzusters en haar gemene stiefmoeder in een roze huisje in het bos. Het liefst speelt ze buiten, maar het grootste deel van de tijd moet ze vervelende klusjes doen. Ze verveelt zich suf, dus wanneer ze plots kan toveren en al haar wensen uitkomen, komt haar wereld op z’n kop te staan.

Wanneer Aster een feeënpeetmoeder, Brian, blijkt te hebben, wordt het pas écht knotsgek! Maar Brian is niet echt betrouwbaar en Aster heeft haar toverkracht nog niet helemaal onder controle....

Lindsay Kelk heeft assepoester in een modern jasje gestopt en heeft daarin niet gefaald! Het boek gaat over Aster en Vonk (de hond van Aster). Je leert Aster (en ook Vonk) goed kennen in het boek. Beide personages zijn met veel humor neergezet. Ik hou ervan!

“Ze zou bijna denken dat Vonk tegen haar zat te praten. Geweldig, verzuchtte ze. Ik ben gek geworden. Eerst beeld ik me vliegende vaat in en nu een pratende hond.”

Wanneer je de cover ziet, die knalroze is, zou je denken dat het boek alleen leuk is voor meisjes. Maar niets is minder waar! Vanwege de flinke dosis humor is hij net zo leuk voor jongens. Het boek wordt aangeraden vanaf 8 jaar en ouder, maar hij is wel al eerder voor te lezen. En vinden de kinderen het niet leuk, dan de papa’s en mama’s wel! ;)

“Niemand spreekt mijn vader ooit tegen, verzuchtte Joderick. Hij bewonderde het dappere meisje tegenover hem, dat inmiddels aan haar derde brownie was begonnen. Hij is immers de koning.”

Ik vond het erg jammer dat hij uit was, maar er komen nog 2 delen aan! Dat verklaart het open einde ook...
Ik kan nu al niet wachten op de andere delen. Ik ga hem zeker nog een keertje (of meer) lezen dit jaar.

Meer recensies van Eline Wilde-Noijen