Prachtig boek!

Dit boek is een absolute aanrader! Even een verklaring voor de 4 sterren: ik streef ernaar om 5 sterren een zeldzaamheid te houden, hoogstens 1 keer per jaar toe te kennen. Een boek dat van mij 4 sterren krijgt is een goed boek.
Altijd spannend als je een boek mag lezen van de uitgever. Wat als je er niets aan vindt? Maar dit boek overtrof mijn verwachtingen ver, ik ben heel blij dat ik het gekozen heb. Na zo'n 75 bladzijden móest ik naar wikipedia om meer over de schrijfster te weten te komen. Blijkt dat ik tientallen jaren geleden haar 'Troy chimneys' al gelezen heb. En ze is ook de schrijfster van 'The constant nymph'. Staat nu ook op mijn lijstje.
Ik koos het boek omdat ik na het plotselinge overlijden van mijn broer geen al te moeilijke boeken wilde lezen. Door de beschrijving meende ik 'het perfecte boek voor op het strand' in handen te krijgen. Maar het is zo veel meer dan dat, of je moet de lat hoog leggen - wat ik gewoonlijk ook doe.
Meanderend door het verhaal worden de karakters trefzeker beschreven. Ik werd het verhaal in gezogen en leefde met hen mee, hoopte dat die en die de voorspelde ramp zou overleven. Ik geef geen spoilers.
Maar ik kan concluderen dat ik heel blij ben dat ik dit boek gekozen heb. En dit boek gaat niet naar een buurtbiebje, het blijft bij mij in huis omdat ik het zeker over een aantal jaren weer opnieuw zal willen lezen.

Meer recensies van Elisabeth van Lierop