Ijzingwekkend spannend derde deel

ElisabethJanssens 07 februari 2021
De Vergeten Tuin is het derde deel in de zogenaamde Kraaidorp-reeks, maar kan volledig apart worden gelezen. De vorige twee delen gaan namelijk over andere personages, terwijl dit deel zich concentreert op de "slechterik" van de voorgaande boeken, Colette Zwart. Zij is een onsterfelijke en machtige heks, maar hoe is ze zo geworden?
Twaalf jaar was Colette in het jaar 1621, toen ze haar moeder op de brandstapel verloor. Davina Zwart werd ten onrechte beschuldigd van hekserij en niemand kon haar redden. Colette zint op wraak, maar ze weet niet hoe. Dan wordt ze samen met haar broer meegenomen door een onbekende man die haar naar zijn burcht brengt. Colette blijkt over duistere magie te beschikken, maar dat komt niet zonder gevaar. Wanneer ze ontdekt dat er een kans bestaat om haar moeder terug te krijgen, aarzelt ze geen moment om die magie onder de knie te krijgen. Maar de prijs die ze daarvoor moet betalen, is extreem hoog.
De Vergeten Tuin is wat mij betreft haast het perfecte jeugdboek, maar het kan evengoed gelezen worden door volwassenen. Het verhaal is zo spannend en intens, met plottwisten die je ademloos achterlaten, dat het een rollercoaster ride werd om het te lezen. Dit boek is erg moeilijk te recenseren zonder al te veel te spoilen. Het boeit van begin tot einde, en het laat de lezer nu al vol spanning afwachten hoe de reeks zal verder gaan.

Meer recensies van ElisabethJanssens