Avontuur en onverwachte vriendschappen

In dit boek leren we al snel de twee hoofdpersonages kennen namelijk Mal en Christopher.
Ze komen uit twee heel verschillende werelden en toch zal er op heel korte tijd een zeer nauwe vriendschap tussen hen ontstaan.
Mal komt namelijk uit de Archipel. Een plaats op onze aarde waar alle mythische wezens, waar we als kind zo graag over lazen, nog echt bestaan.
Christopher komt te weten dat zijn grootvader hoeder is van de overgang plaats van onze wereld naar de Archipel. Doordat het niet zo goed gaat met de Archipel wordt Mal meegesleurd naar onze wereld en botst ze op Christopher. Samen besluiten ze om het avontuur aan te gaan om de Archipel te redden.

Het boek begon al heel verrassend met een kort Bestiarium waarin we kennis maken met de wezens die op de Archipel wonen.
Hierdoor werd ik enorm geprikkeld en nieuwsgierig naar het boek zelf. Ik kon niet wachten om de verhalen te lezen waarin deze wezens in voorkwamen.
En je moet als lezer hier zeker niet lang op wachten. Al van in begin worden de wezens je naar de oren gesmeten, op een positieve manier dan wel. Wat er daarna volgt is een boek waarin het ene avontuur het andere snel opvolgt, onverwachte vriendschappen en heel veel emoties.

Ik vergat tijdens het lezen regelmatig dat dit eigenlijk een jeugdboek is. De schrijfster weet het door haar stijl en woordgebruik het boek zeer toegankelijk te maken voor een breed publiek.
Of misschien was het wel mijn innerlijk kind want dat heeft enorm genoten van dit boek.

Dus als je van mythes, wezens en avontuur houdt, is dit het perfecte boek voor jou!

Meer recensies van Elke Verspecht