Hier heb ik enorm van genoten.

Elke Verspecht 30 november 2019
Ik mocht dankzij de uitgeverij en Hebban 'Perfecte resten' lezen. Het boek stond al een tijdje op mijn tbr-lijst., dus ik was hier zeer blij mee.
Het boek laat ons kennismaken met Luc Callanach. Het is zijn eerste dag bij de Schotse politie na een overplaatsing vanuit Frankrijk. We krijgen mondjesmaat doorheen het boek steeds meer stukjes van de persoon achter de rechercheur te zien. De auteur slaagt er in om hem op een zeer menselijke manier neer te zetten. Je kan niet anders dan veel sympathie voor hem te hebben.
Daarnaast leren we ook zijn collega Ava Turner kennen. Een echte powervrouw. Ik hou echt van haar personage. Ze is recht door zee, neemt geen blad voor de mond, maar heeft toch ook een kwetsbare kant. Er ontstaat dan ook een mooie band tussen haar en Luc.
Bij aankomst bij de Schotse politie wordt Luc meteen gebombardeerd met een zeer gruwelijke zaak. Daarnaast zit ook Ava met haar handen in het haar door de zaak die haar toevertrouwd werd. Ava en Luc gaan elkaar bijstaan in elkanders zaak, waardoor hun band steeds sterker wordt.
Maar naast het verhaal van Luc en van Ava, krijgen we ook inkijk in de weerzinwekkende wereld van de dader uit de zaak van Luc Callanach.
Ik heb zelf de voorkeur aan boeken waarbij ook het stukje van de dader ingebracht wordt. Helen Fields slaagt hier enorm goed in. Ze zet een asociale, verwerpelijke maar geniale dader neer.
Het mooie van dit boek was dat we met verschillende verhaallijnen te maken krijgen, zonder dat dit storend of verwarrend wordt.
De prettige en spannende schrijfstijl zorgt er voor dat je niet kan stoppen met lezen. Je wil weten hoe de puzzelstukjes in elkaar passen en of de politie erin slaagt om dit tot een goed einde te brengen, zonder dat er nog meer slachtoffers vallen.
Ik kan dan ook niet wachten tot de volgende delen vertaald worden!

Meer recensies van Elke Verspecht