Vermakelijk

ellen-van-pernis 08 augustus 2019
Ik ben in dubio als ik deze recensie schrijf. Laat ik voorop stellen dat ik het boek vol plezier en in rap tempo heb uitgelezen. Met name de leuke personages, de snelle schrijfstijl en de herkenbare en geloofwaardige emoties maken het een fijn geheel.
Toch kan ik niet meer dan drie sterren geven. De omslag en de titel doen vermoeden dat het verhaal gaat om de zestig dagen van geen contact, terwijl dit alleen in de laatste 15% van het boek speelt en eigenlijk dus een heel lange aanloop nodig heeft. Ook vond ik de oppervlakkigheid van feestjes, mannen die vrouwen misbruiken voor sex en er goed uitzien na afvallen en in korte jurkjes een onnodig grote rol spelen en was het einde al vanaf het begin voorspelbaar.
Toch is het een afwisseling in het chicklit genre en heb ik veel zin om meer boeken van Gillian King te gaan lezen.

Meer recensies van ellen-van-pernis