Historisch maar met een groot modern kantje

EllenBdE 05 oktober 2020
Het verhaal speelt zich af in londen in 1813 en geeft een geweldig inkijkje in het society gebeuren.
Daphne Bridgerton wordt door haar moeder naar elke society bal gesleept om op zoek te gaan naar een geschikte huwelijkskandidaat. De zoektocht naar een goede partij loopt niet zo lekker totdat ze hertog Simon Basset tegen het lijf loopt.
Simon heeft echter besloten nooit te willen trouwen! Maar Daphne Bridgerton is heel anders dan de vrouwen die hij tot nu toe ontmoet heeft! Gaat zij ervoor zorgen dat hij van gedachten veranderd?

Julia Quinn heeft de personages zo goed neergezet dat je al heel snel een band met ze opbouwt. De conversatie zijn vaak grappig maar er zitten ook want besprekingen in waarvan ik me afvroeg of die wel klopten met die tijden maar niemand weet echt hoe het er in die tijd tussen de 4 muren zonder publiek aan toe ging natuurlijk.

En dat neemt jammer genoeg wat de historische magie weg. Waar het bij Jane Austen er (voor mij dan) wat te stijf aan toegaat zijn hier sommige zaken nogal los en modern, maar alweer weten wij veel hoe het er in 18 tussen 4 muren liep.

Dit boek werd me aangeraden door een bibliotheekmedewerkster en ik had eerst wat mijn twijfels maar ze was rotsvast van overtuigd dat ik het goed zou vinden en … ik heb ondertussen deel 2 al gereserveerd want zo benieuwd geworden naar hoe het met de rest van de Bridgerton clan afloopt.

Meer recensies van EllenBdE