Stoepkrijten!

Els Van Haute 14 juni 2024
Stoepplantjes. Door: Alexandra-Maria Klein en Julia Krohmer.

We hebben de verkiezingen net achter de rug en het ziet er niet goed uit voor Moeder Natuur. Tijd om zelf aan de slag te gaan. Een tof en goed begin daarvoor is het lezen van dit geweldige boek over 95 planten in de stad. Want wie meer plantjes kent ziet er meer, wordt daar gelukkiger van en wil die stukjes natuur gaan beschermen. Dat is dan weer goed voor de biodiversiteit, de leefbaarheid van een stad én de gezondheid (mentale en lichamelijke) van de inwoners. Win-win-win.

In dit boekje vindt je duidelijke foto’s, een nog duidelijkere tekening, de namen, uiterlijke kenmerken en extra uitleg (eetbaar, blauwe olie, slijm-zaad,…) per plantje. Daarnaast wordt ook het belang van het wilde groen in onze stedelijke omgevingen uitgelegd én… het coolste van al: je leert Botanisch stoepkrijten!

Botanisch Stoepkrijten moet dé rage van 2024 worden vind ik! Doe jij mee? Ik laat al een tijdje wat onkruid voor mijn deur groeien en ga daar beginnen. Voel je nog wat schroom? Dé Hortus van Leiden doet het ook, kijk maar even op hun website.
Koop dit boek, lees het en ga met een krijtje op pad: #stoepplantjesBE.

Meer recensies van Els Van Haute