Een feelgood met een vleugje mystiek

Enita 24 juni 2020
Een heerlijk boek om te lezen dat is Het winkeltje in Cockelberry Bay van Nicola May. Het eerste deel van een drieluik. In het boek maken we kennis met Rosa Larkin, woonachtig in Londen, die een leven kent dat niet alleen rozengeur en maneschijn is. Het boekt start als Rosa een winkel erft in Cockelberry Bay. Van wie ze deze winkel heeft geërfd blijft een groot mysterie, want de weldoener is onbekend, er is echter een voorwaarde, de winkel mag niet worden verkocht. Het begin van een nieuw avontuur voor Rosa.
In Cockelberry gaat Rosa samen haar hondje Hot boven de winkel wonen, en aan de slag om iets moois te maken van haar winkeltje. Iets heel anders dan haar baantjes in Londen, waar ze woonde met haar huisgenoot Josh. De inwoners van Cockelberry zijn personages die we ook een voor een beter leren kennen, ook al zijn sommigen wat minder. Geduurde het verhaal wordt ook langzaam het mysterie rondom de weldoener onthuld en komt de liefde voor Rosa op haar pad.
Rosa is leuk personage, die zich gedurende het verhaal ontwikkeld tot een zelfstandige vrouw.

Het verhaal is een fijne feelgood roman, zoals je mag verwachten soms voorspelbaar en ook met de nodige verrassingen en een vleugje mystiek.. Ik benieuwd hoe het verhaal verder verloopt. Deel 2 ligt dan ook al klaar om te gaan lezen

Meer recensies van Enita