Boeiend en knap geschreven, het verhaal mischien iets te wijdlopig.

ennie 01 februari 2024
Wat vind ik nou van dit boek? In de eerste plaats vind ik het knap geschreven, vol humor en verbale grappen verwoord door de hoofdpersoon, de scheepsjongen. Het verhaal vond ik zodanig breed uitgesponnen, dat het wat zou zijn gaan vervelen als de manier van schrijven op zich niet erg boeiend was gebleven. Juist dát hield me vast. Niet steeds de gebeurtenissen op zich, al waren ze de moeite van het vertellen waard . Wat in het boek feit en wat fictie is blijft raden. Maar zo is dat met historische romans. Al met al een mooi boek. 3 sterren voor het verhaal, dat op zich een stuk korter had gekund wat mij betreft. 5 sterren voor de boeiende en fantastische verteltrant. Dat maakt samen 4 sterren.

Meer recensies van ennie