Vrouwen in het Londen van de 19de eeuw

Erika Eggermont 08 april 2022
Tracy Rees is een auteur geboren in 1972 en woont in Zuid-Wales. Ze heeft al 8 boeken geschreven en dit is het 4de boek dat vertaald werd.
Op de cover van het boek plakt een sticker ‘voor de lezers van Lucinda Riley’. Dit geeft de fans van Riley wel een boost om het te kopen, maar is in principe niet nodig want het boek is goed genoeg zonder deze reclame.
Het boek leest vlotjes omdat het ingedeeld is in korte hoofdstukken waar je telkens een andere personage beter leert kennen.
We maken kennis met verschillende vrouwen in Londen in 1895, van verschillende lagen van de bevolking.
Mabs met haar 6 broers en zussen die in de sloppenwijk woont en elke dag moet vechten om genoeg eten op tafel te krijgen voor heel haar familie, maar wel gelukkig is.
Olive die al het geld van de wereld heeft maar enkel een kind wil.
Otty die met haar familie net verhuisd is naar Londen maar die de straten van Londen op haar eentje verkend omdat iedereen van haar gezin zich bezig houdt met zijn eigen problemen.
Door een gelukkig toeval kan Mabs beginnen werken als gezelschapsdame voor Abigail, de mama van Otty. Hierdoor komt Mabs te weten waarom de familie halsoverkop naar Londen moest verhuizen en welke mysterieuze ziekte Abigail heeft.

Meer recensies van Erika Eggermont