Beetje spannend, maar vooral zéér vermakelijk!

Eva Eising 14 juni 2022
De kleine heks wil zo graag meedansen op de Bloksberg bij Walpurgisnacht. Maar ze mag niet, omdat ze nog maar 127 jaar oud is. Ze moet eerst goed leren heksen. De kleine heks gaat aan de slag, ze leert het hele heksenboek uit haar hoofd. Haar raaf, Abraxas, staat haar bij en helpt haar een goede heks te zijn. Elk hoofdstuk is een klein avontuur dat de kleine heks meemaakt en ze neemt het heel slim voor de zwakkere partij op. Ze helpt kinderen die gepest worden, maar ook vogels die last hebben van eierdieven.
Dan is het moment aangebroken. Een jaar later is het bijna Walpurgisnacht. De kleine heks moet voor de opperheks verschijnen en haar toverkunsten bewijzen. Zal zij dit jaar mogen dansen op de Bloksberg?

Het boek is vol humor geschreven en elk hoofdstuk is een prima kort verhaaltje voor het slapen gaan. Af en toe is het verhaal een beetje spannend, maar het is vooral zeer vermakelijk. Het is absoluut niet zo spannend, dat kinderen niet meer durven slapen. Nee, kinderen vinden het juist heerlijk als een heks kinderen helpt met slimme tovertrucjes. Wat dat betreft is het echt een kinderklucht waarin de goede heks de sukkelige boeven verslaat.

Als kind genoot ik van het boek. Eerst werd het voorgelezen, later las ik het zelf. En nu lees ik het aan mijn kind voor en geniet er wederom volop van!

Meer recensies van Eva Eising