leuke thriller!

FadiAnthonio 18 mei 2023
Dit was de eerste keer dat ik een boek van Karin Slaughter heb gelezen. Slaughter staat bekend om vele verschillende thrillers en het boek “gewetenloos” is daar één van. Één van haar boeken is zelfs verfilmd door Netflix!
————————————————————————————————
Het verhaal speelt zich af in twee tijden: 1982 en heden. In 1982 maakt Emily zich klaar voor een belangrijke avond, ze gaat namelijk naar het examenfeest. Tijdens deze avond neemt Emily een groot geheim met zich mee en door dit geheim is ze dezelfde avond dood. Nooit is er een dader aangewezen voor de moord op Emily.

40 jaar later krijgt Andrea, een politiecommissaris, haar eerste opdracht. Andrea is niet zo geïnteresseerd in haar eerste opdracht en wil er alles aan doen om erachter te komen wat er met Emily is gebeurd. Tijdens haar zoektocht naar de dader gebeuren er veel onverwachte dingen, maar deze dingen zorgen er wel voor dat ze een beetje bij beetje bij het antwoord komt waar al 40 jaar geen antwoord op te vinden was: wie is de moordenaar van Emily? Uiteraard gaat dit niet zonder slag of stoot.
————————————————————————————————
Ik vond het persoonlijk een goed boek, maar was uiteindelijk ook blij dat ik deze had uitgelezen. Het verhaal is in het begin nogal moeizaam weg te lezen, maar uiteindelijk wordt het verhaal beter en spannender. Het is soms even schakelen en weer goed in je geheugen graven om te weten wie ook alweer wie was. Er komen in het verhaal namelijk veel personages voor, iets wat ikzelf altijd lastig kan vinden. Verder is dit een prima thriller, maar moet toegeven dat ik wel betere thrillers heb gelezen.

Meer recensies van FadiAnthonio