Je kan er oud mee worden

Arjen Buringa heeft met zijn boek “Je kan er oud mee worden” heel overtuigend duidelijk gemaakt hoe het is om te leven met diabetes. Hij beschrijft op een authentieke manier daarover zijn eigen verhaal en dat van zijn familieleden. Daarmee wordt in het algemeen ook duidelijk wat een impact diabetes heeft op het leven van kinderen, volwassenen en de mensen om hen heen.

Soms tussen de regels door en vaak ook expliciet bevat het boek nuttige informatie over diabetes. Vanwege de levendige schrijfstijl is die informatie heel toegankelijk. De schrijver neemt je in dialogen, beeldende beschrijvingen en op een ontspannen manier mee in wat hij en zijn familie meemaakte. Zo komen de serieuze gevolgen van deze chronische ziekte bij de lezer goed binnen. Arjen laat daarbij zien dat het niet altijd eenvoudig is maar dat diabetes hem er niet van weerhoudt om actief van het leven te genieten!

De indeling van het boek in overzichtelijke hoofdstukken en korte alinea’s maken het verhaal goed leesbaar. De foto’s (ook die op de omslag), afbeeldingen en gedichten zijn een waardevolle aanvulling op de tekst en de tips voor een gezonde leefstijl zijn voor ons allemaal bruikbaar. Kortom: het boek is een aanrader!