Verhaal over twee Raio's

Fieke van Steenis 14 augustus 2023
Tgenspraak, geschreven door Pamela Guldie en Ernestine Hoegen.

Pamela en Ernestine volgende samen de inmiddels verouderde Raio opleiding en werkten beiden als officier van justitie.
Als duo kwamen ze op het idee om dit boek te schrijven.

Tegenspraak begint met een inleiding waarin we kennismaken met de hoofdpersonages van het boek de officier van justitie Helena en rechter Oscar.

Tijdens dit hoofdstuk leest Helena als officier van justitie een TLL legging voor over een vrouw die wordt verdacht van Fraude in de toeslagenaffaire.

In de volgende hoofdstukken gaan we terug naar het begin en volgen we hoe Oscar en Helena tijdens hun RAIO opleiding en hoe zij zich ontwikkelen op persoonlijk vlak.

Ieder hoofdstuk beslaat een stageperiode die ze verplicht moeten doorlopen tijdens de inmiddels verouderde RAIO opleiding, Als lezer krijg je zo een beeld van de verschillende rechtsgebieden binnen de rechtspraak en de ontwikkeling.

In het laatste hoofdstuk komen ze pas weer terug bij de inleiding en de zaak waarin ze beide tegenover elkaar staan in de rechtszaal. Helena als officier van justitie en Oscar als strafrechter.

Ik vond het een geloofwaardig verhaal wat vlot las. Het boek voldeed zeker aan de eisen van een Roman alleen miste ik heel erg de diepgang! Ik had gehoopt meer te weten te komen over de toeslagenaffaire! Dit vond ik wel misleidend.

Ik geef het boek drie sterren omdat ik persoonlijk heel erg de diepgang miste in zowel de uitwerking van de personages als in de rechtszaken en meer verwacht had te weten te komen over de toeslagenaffaire.

Meer recensies van Fieke van Steenis