Proeflezer in actie

Filip 15 november 2020
Als proeflezer heb ik dit boek zien groeien. Ik weet dat ik geen ster ben in recensies, maar omdat het me zo lief gevraagd werd, wil ik even moeite doen om er iets over neer te zetten.
Dit boek is goed geschreven, waarbij de schrijver duidelijk gekozen heeft meerdere kanten van het verhaal te geven, waardoor ze voor een auctorieel perspectief gekozen heeft. Dat is niet voor alle lezers even eenvoudig, maar was de beste manier om het weer te geven.
Het verhaal gaat dus over de Spaanse Furie of de plunderingen in Antwerpen door de Spaanse soldaten begin november 1476. Tijdens deze gruwelijke periode, die niet proper weer te geven was, ontmoeten de Antwerpse Stanne en de Spaanse luitenant Carlos elkaar. Ze voelen zich meteen tot elkaar aangetrokken, met alle gevolgen van dien.
Het einde is een tijdssprong waarbij Spanje een koekje van eigen deeg terug krijgt. Dat is erbij gekomen, omdat andere proeflezers en ik het ook moeilijk hadden met abrupt te stoppen. We wilden toch eigenlijk weten hoe het met dat schoon koppel zou aflopen. Dus de schrijfster heeft naar ons geluisterd en daar iets op gevonden.

Meer recensies van Filip