Indrukwekkend

Filip 11 april 2023
Ik ben niet het type dat graag leest. Zelden weet een boek me te bekoren, maar die had me direct mee. Het leest vlot. Ik kon er mijn aandacht bij houden, wat voor mij dikwijls een probleem is.
Mijn mening over het verhaal: super geweldig. Hoe komt de schrijfster erop?
Je begint in een stripbar en alles lijkt op het eerste zicht een beetje raar, maar naarmate het verhaal vordert, wordt het nog vreemder.
Het plot is ingenieus, maar wel voor mensen die zelf een beetje nadenken. Je moet er je mayonaise bijhouden en dat zorgt dat je bij de les blijft. Wat simpel lijkt is het niet.
Persoonlijk vond ik mogelijk dat de sheriff zo slecht was, dat hij misschien een beetje sympathieke trekjes mocht hebben, maar het is fictie en er bestaan nu eenmaal gestoorde mensen.
Als lezer had ik ook ruimte om mijn eigen mening te vormen. Alles wordt uitgewerkt, maar niet uitgelegd dat het er met de paplepel ingaat. Zo mag je zelf invullen hoe bijvoorbeeld O'Leary tegenover bepaalde personages en toestanden staat.
Thomas Knight is een personage waar je veel van te weten komt, maar te weinig om je honger te stillen. Ik zou er meer over willen weten, maar snap dat het een boek op zich zou worden, mogelijk een hint naar de schrijfster.
Carly is dan weer geen kat om zonder handschoenen aan te pakken.
Ik heb van dit boek genoten, terwijl ik normaal een hekel heb aan lezen. Tekstuele massa is me dikwijls teveel. Daarom zegt het genoeg dat ik het boek heb uitgelezen.

Meer recensies van Filip