Van begin tot einde spannend!

focus 30 mei 2022
Voor #Hebbanbuzz mocht ik De paarse engel van Era Richmen lezen. Wat een genot om zo’n fijn geschreven en spannend boek te mogen lezen.
De cover triggerde mij al om het boek te lezen: Wie is de paarse engel en welke rol speelt deze in het boek?
Vanaf het begin werd ik gepakt door het verhaal en dat bleef zo tot het einde.
De korte hoofdstukken vond ik zelf erg prettig.

We leren Jim Matteos kennen en zijn slimme vrouw Soraya. Jim en Soraya zijn op vakantie als Jim door zijn baas gebeld wordt met de mededeling dat hij op een geheime missie moet gaan. Hij moet infiltreren in de organisatie van een drugscrimineel, wat een heel gevaarlijke missie blijkt.

Tijdens de ontsnapping van de drugscrimineel schrijft deze een boodschap:
October 2nd, America-prepare to die, oftewel 2 Oktober, America-bereid je voor om te sterven. Ik wilde heel graag weten hoe dat dan zou gaan gebeuren. Zou het een aanslag zijn of zou het iets anders zijn?

Het verhaal bevat alle ingrediënten voor een goede thriller: spanning, drama, corruptie, macht, een gevaarlijke crimineel, organisaties die drugscriminelen opsporen.

Tijdens zijn missie krijgt Jim ook met gebeurtenissen uit zijn verleden te maken. Wat is de oorzaak van zijn slapeloze nachten?

Het verhaal heeft diverse onverwachte wendingen, waardoor het boeiend blijft en je getriggerd wordt verder te lezen. Het eindigde voor mij ook met een verrassend plot. Ik vind het boek een absolute aanrader!

Meer recensies van focus