Rivaliteit tussen twee vrouwen

Francis 25 juni 2020
In ‘De Stagiair’ van Helen Monks Takhar maken we kennis met Katherine en Lily. Katherine is hoofdredacteur bij het blad en website Leadership en woont samen met haar vriend Iain. Na een tijdje niet werkzaam geweest te zijn, omdat ze niet zo lekker in haar vel zat, gaat ze weer aan het werk. Leadership is inmiddels verkocht en heeft een nieuwe directeur, Gemma Lunt. Op de eerste dag dat zij voor haar nieuwe directeur aan het werk gaat, ontmoet ze in een taxi haar nieuwe stagiair Lily. Ze komt er al snel achter dat Lily het nichtje is van Gemma. Katherine heeft sowieso al niets met stagiaires. Ze vindt het millennials, die denken dat ze gewend zijn om in alles hun zin te krijgen.

Met Lily is het anders. Beide vrouwen komen uit een verschillende generatie en raken geobsedeerd door elkaar. Katherine zou eigenlijk wel een jonge Lily willen zijn. Waarom Lily zoveel rivaliteit voelt ten opzichte van Katherine is niet duidelijk. Dit wordt het pas in de loop van het verhaal.
Lily begint zichzelf ook het privéleven van Katherine in te dringen en papt aan met haar vriend Iain met de nodige gevolgen. De vraag die steeds gesteld kan worden is: waarom? Waarom doen deze vrouwen elkaar dit aan?

Ieder hoofdstuk wordt verteld uit perspectief van één van de hoofdpersonen, Katherine of Lily. De hoofdstukken van Lily zijn korter, maar wel fijner en makkelijker te lezen. Aan de schrijfstijl van deze auteur moet je in het begin wel even wennen. Lange hoofdstukken, die soms erg langdradig waren. Later stoorde dit niet meer en ben je een beetje gewend aan de schrijfstijl van Helen. De inhoud van het verhaal was goed; spanning werd ook goed opgebouwd.

Dit is het eerste boek wat ik van Helen heb gelezen, maar mochten er meer volgen, dan gaan deze zeker op mijn ‘nog te lezen’ lijst. Ik vond het een goed boek en geef het daarom **** sterren.

#Hebbanbuzz, bedankt voor het mee mogen doen aan deze Buzz!

Meer recensies van Francis