Hoe veilig is onze eigen databeveiliging?

Francis 29 februari 2020
Hoe veilig is onze eigen databeveiliging?

Het boek ‘De macht van K.” is het thrillerdebuut van Jens Vern. Jens Vern is de pseudoniem van Sander Verheijen. Hij bracht al eerder het boek ‘Ik kan er nét niet bij” uit.

De macht van K. is een heel ander boek in een heel ander genre. Het boek heeft als thema databeveiliging van bedrijven en personen. De hoofdpersoon Tim Turner gaat na zijn universitaire opleiding bij The Keeler Building in Washington werken. The Keeler Building is een bedrijf wat zich bezighoudt met databeveiliging. Tim krijgt gelijk een topfunctie met goede voorwaarden, zoals een appartement aangeboden. Hij maakt lange dagen en uiteindelijk is hij bijna nooit thuis en alleen maar aan het werk. In het begin heeft hij het wel naar zijn zin, maar dan krijgt hij van iemand, die zich De Vriend noemt informatie over The Keeler Company. Het gaat er allemaal niet zo netjes aan toe en mensen komen zomaar te overlijden. Wanneer Tim dit ontdekt en gevaar begint te lopen, besluit hij met behulp van De Vriend te vluchten via IJsland naar Den Haag in Nederland.

Het verhaal speelt zich af tussen 2010 en 2014. Ieder hoofdstuk wordt geschreven uit naam van een van de hoofdpersonen Tim, Emily en Jeff. Aan de schrijfstijl van Jens Vern moet je eerst even wennen. Vooral in het begin, maar naarmate het verhaal vordert, valt dit niet meer op. Het verhaal is zo pakkend en spannend, dat je graag wilt weten hoe het afloopt. De spanning is goed opgebouwd.

Dit was het eerste thrillerdebuut van Jens, maar er schijnt een vervolg te komen op “De macht van K”. Ben benieuwd. Het thema zet je namelijk wel tot nadenken. Hoe veilig is je eigen databeveiliging?

Een spannend verhaal van deze tijd!

Meer recensies van Francis