Ook dat nog!

Francis 21 juni 2022
"Ook dat nog", een leuke feelgood geschreven door Anya Niewarra en dochter Merel Godelieve, beschrijft het leven van drie generaties vrouwen in de Coronatijd. Roos, een gescheiden vijftiger in haar “tweede” leven, haar dochter Maddy, een millenial met een identiteitscrisis en oma Loes, een hippie in een bejaardencomplex.

Roos is eindelijk een beetje gewend aan haar leven alleen in haar saaie flatje, maar boos op alles en iedereen. Ze begint haar frustraties van zich af te schrijven in haar dagboek. Op een dag staat haar dochter Maddy voor de deur. Haar relatie is op de klippen gelopen en ze kan nergens anders dan bij haar moeder terecht. Samen in het kleine flatje is niet alles, maar wanneer de Corona zijn intrede doet... De irritaties onderling worden steeds groter. Roos gaat thuiswerken, Maddy raakt haar baan kwijt en weet even zelf niet meer wie ze is en wat ze wil. Ook zij besluit om haar dagelijkse leven van zich af te schrijven in haar dagboek. En denk je alleen nog maar zorgen te hebben over je dochter, dan is daar ook nog oma Loes. Oma Loes is nog herstellende van een heupoperatie en woont in een bejaardencomplex, waar ze het helemaal niet naar haar zin heeft tussen alle ‘wandelende graftakken”. Dit alles leidt tot grappige, komische en ook wel herkenbare situaties.

In dagboekvorm schrijven Roos en Maddy wat ze dagelijks meemaken en hoe ze allemaal verschillend de Corona tijd beleven. Door de verhalen van Roos en Maddy leren we oma Loes ook goed kennen. Je kan je goed verplaatsen in de hoofdpersonen. Het zijn korte hoofdstukken, die vlot en prettig geschreven zijn. De cover van het boek past ook goed bij het verhaal. Vrolijke kleurtjes met drie vrouwengezichten voorop.

Al met al een leuk en vermakelijk boek!

LS Uitgeverij, bedankt voor het vooruit mogen lezen van het ebook! Ik heb ervan genoten.

Meer recensies van Francis