Een novelle, maar lees de andere delen voor meer achtergrond!

Dit boek leest vast beter als je de eerdere delen uit deze serie Kronieken van Kvothe gelezen hebt. Het is namelijk een novelle in die serie, ook al meldt de auteur op zijn website dat het een standalone is denk ik enige voorkennis van de personen die in de novelle voorkomen echt wel handig is. De serie bevat op dit moment twee delen ‘De naam van de wind’ met 703 bladzijden, ‘De angst van de wijze’ met 928 bladzijden en een novelle welke deel 2,5 wordt genoemd met de titel ‘De muziek van de stilte’ met slechts 174 bladzijden. Deze novelle bevat 160 bladzijden en is voor de fans vast een leuk boek in afwachting van deel drie van de serie.

In dit boek staat de bliksemboom centraal en we volgen de dag van Bast, een van de karakters, van de dageraad tot middernacht. Bast is namelijk iemand waar je mee onderhandelt, niet over fysieke zaken nee over geheimen, gunsten of leugens. Hij krijgt dan ook gedurende de dag best een aantal klanten, allemaal kinderen, die iets van hem willen. Hij krijgt daar ook dingen voor terug die hij zelf graag wil.

Aangezien ik geen fantasy lezer ben vind ik het ook lastig om een goed oordeel over dit boek te vellen. De schrijfstijl is niet al te moeilijk, mits je niet moeilijk doet over de fantasy woorden en namen die in het boek voorkomen. Is het geloofwaardig? Een fantasy verhaal is natuurlijk geheel en al fantasie dus geloofwaardig is het niet. De karakters worden niet echt uitgediept want ondanks dat we het meeste leren over Bast is me veel niet duidelijk over deze persoon, nou ja officieel is hij een fae. Het boek heeft me in elk geval niet kunnen overtuigen om de andere delen in de reeks te gaan lezen want zo leuk vond ik deze novelle nou ook weer niet.

C = 6 | A = 7 | W = 7 | P = 6 | I = 6 | L = nvt |E = 6 | Score 6,33 = 3 sterren

Meer recensies van Francisca den Otter